Ada Peristiwa Gaib saat 2 dari 7 Anak di Malaysia yang Selamat setelah 48 Hari Hilang

Ada Peristiwa Gaib saat 2 dari 7 Anak di Malaysia yang Selamat setelah 48 Hari Hilang

Dua dari tujuh anak yang hilang di Malaysia ditemukan selamat. Mereka sudah 48 hari hilang di hutan. (Foto: IST/Siakapkeli)

BATAMNEWS.CO.ID, Malaysia - Salah seorang anak-anak orang suku asli di Gua Musang, Malaysia, mengatakan, hanya mereka berdua yang tersisa atau yang selamat. Sedangkan lima orang lagi anak-anak sudah meninggal dunia.

Menurut Siti Kasim, pengacara yang diutus untuk keluarga korban, mengatakan, hal itu diberitahu oleh Noreen Yaacob, 10, kepada ibunya, Midah Angah, 38.

Namun, Siti Kasim memberitahu, cerita tersebut disampaikan kepadanya oleh adik kepada Midah, Henry Angah di Hospital Gua Musang sebelum anak-anak tersebut dibawa ke Hospital Raja Perempuan Zainab II di Kota Bharu.

"Noreen mendakwa yang pertama mati ialah Juvida David, 7, diikuti Haikal Yacoob, 8, Sasa Sobrie, 8, Ika Ayel, 9, dan Linda Rosli, 8. Dia memberitahu, temannya mati kerana kelaparan dan keletihan. Sedangkan Haikal lemas ketika menyeberangi Sungai Perias, " katanya.

Noreen juga turut mendakwa mereka diberi makan oleh "seseorang"yang menyebabkan mereka masih hidup sampai kehari ini.

“Saya tidak tahu sama ada benar atau tidak dakwaan itu dan saya sendiri tidak dapat bertanya sendiri kepada mangsa kerana mereka masih keletihan," katanya memetik laporan mymetro

sumber: siakapkeli

 

[snw]


Komentar Via Facebook :
close

Aplikasi Android Batamnews