Hati-hati Berenang di Laut, Perut Wanita Ini Disengat Sirip Ikan hingga Nempel

Hati-hati Berenang di Laut, Perut Wanita Ini Disengat Sirip Ikan hingga Nempel

BATAMNEWS.CO.ID, Brasil - Seorang wanita dilarikan ke rumah sakit setelah diserang seekor ikan berduri.

Seorang petugas ambulans yang mengambil gambar seorang wanita yang terkena tusukan dari ikan itu mengatakan, sirip ikan yang bergerigi tersebut menembus kulit perutnya. 

Diketahui, wanita tersebut tengah berenang di pantai Itanhaem Sao Paulo.

Salah seorang petugas ambulans, Marcelo Araujo menulis kejadian itu di Facebooknya. “Sebuah kejadian langka, seorang perenang di serang seekor ikan".

Menurut Marcelo, ia mendapat laporan, dan langsung meluncur ke lokasi kejadian. Begitu sampai di tempat kejadian, ia mendapati seorang wanita terkapar dan di perutnya terdapat sirip ikan yang bergerigi.

“Kami mendapat laporan dan tiba di lokasi ternyata tubuh seorang wanita ditembusi oleh seekor ikan,” ujar dia seperti dilansir dari Siakap Kelly.

Wanita itu kemudian dilarikan ke rumah sakit, namun warga setempat tidak berupaya membuang sirip ikan bergerigi itu dari tubuh wanita tersebut.

"Dia (perenang) berada dalam kesakitan. Kami tidak boleh membuang tulang belakang (ikan) yang tersekat kerana hanya dokter boleh melakukannya. Kami membawanya ke hospital untuk pembedahan mikro."

 

[snw]


Komentar Via Facebook :
close

Aplikasi Android Batamnews